ADN Online - Arta, dans si noutati

Despre

ARTĂ_DANS

Mai mult decât dezbrăcat
Industria Creativă

Mai mult decât dezbrăcat

de Sandra Mavhima

style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px">Doar dacă ne gândim la picturile lui Rubens, Coubert sau Schiele n-ar trebui să avem o problemă cu organele genitale sau cu celulita.

ARCUB - Centrul Cultural al Birocrației
Structuri

ARCUB - Centrul Cultural al Birocrației

de Sandra Mavhima

Vineri 29 mai, ora 16:48 intru în clădirea ARCUB situată pe Str.

Shortsighted. Presbyopic. Blindfolded
Industria Creativă

Shortsighted. Presbyopic. Blindfolded

de Igor Mocanu

În ansamblu, se pare că asistăm la un reviriment global destul de tranșant al artelor performative în siajul și sub umbrela încurajatoare a artelor vizuale-gazdă.

Industria Creativă

ALT Concurs

de Sandra Mavhima

ALT Concurs Național de Coregrafie, o competiție dedicată coregrafilor, dansatorilor și performerilor a avut loc în toamna anului trecut la Centrul Național al Dansului. Evenimentul a adunat peste 40 de participanți și a adus în atenția publicului, dar și a profesioniștilor ultimele tendințe din dans și performance.Mai multe info despre ediția din 2013 - altconcurs.ro

Laborator

ADN Discuții despre corp

de Cristiana Gavrilă

Regizorul ucrainian Andriy Zholdak crede că teatrul este „cutia ascunsă” care pune lumea în mişcare, iar noi ne aflăm într-un punct aproape mort, iar această cutie a conştiinţei este declanşată din ce în ce mai rar. Agresivitatea este o soluţie de a semnala această stare.

Laborator

ADN - Discuții despre corp

de Lorena Lupu

Dintre dansatorii contemporani din România, Răzvan Mazilu e personalitatea care a reuşit să îmbine cu succes statutul de artist cu acela de vedetă.

Scrisoare deschisă către Prim-ministru al României
Structuri

Scrisoare deschisă către Prim-ministru al României

de Anca Tudor Stoian

Domnule Prim Ministru,Vă aducem la cunoștință pe această cale situația creată în urma difuzării proiectului administrativ de a subordona Liceul de Coregrafie Floria Capsali din Bucuești, Liceului de Muzică Dinu Lipatti, cu alte cuvinte anularea identității acestei instituții de învățământ vocațional cu specific précis delimitat – COREGRAFIE.

ATTILA BORDAS
Laborator

ATTILA BORDAS

de Alexandra Gîrbea

Attila Bordás este coregraf, regizor, dansator, actor, poet şi DJ.

 Dansul este o artă mult mai subtilă decât teatrul
Industria Creativă

Dansul este o artă mult mai subtilă decât teatrul

de Alexandra Gîrbea

Andreea Gavriliu a atras atenţia în lumea dansului cu spectacolul Zic Zac, spectacol lucrare de dizertaţie realizat în cadrul Masterului de Coregrafie de la UNATC.

Fotografie de grup
Anchetă

Fotografie de grup

de Cristiana Gavrilă

Ştim că nu există un public, ci „publicuri”.

Alt Concurs Național de Coregrafie
Stock & Trade

Alt Concurs Național de Coregrafie

de Sandra Mavhima

ALT Concurs Național de Coregrafie este o competiție națională dedicată coregrafilor, dansatorilor și performerilor care vor aduce în atenția publicului dar și a profesioniștilor ultimele tendințe din dans și performance ce vor aborda mai multe stiluri de exprimare corporală, de la pop, abstract, teatral, performance până la experiment senzorial, video și sonor.

TOOTH FOR A TOOTH
Industria Creativă

TOOTH FOR A TOOTH

de Alexandra Gîrbea

Suntem cel puţin trei milioane de locuitori în Bucureşti (neoficial, nu cred că e nevoie de statistici oficiale), aproximativ 12 locuitori per metru pătrat.

Realia
Stock & Trade

Realia

de Igor Mocanu

Realia (subRahova, 2012 și CNDB, 2013) este numele unui recent spectacol creat de Farid Fairuz pentru scenă.

Plagiatul în dans
Anchetă

Plagiatul în dans

de Momo Sanno Peter

...5, 6, 7, 8 și 1, 2, 3 privirea peste umăr, 4 plie 5, 6 alunecă la dreapta 7, 8 piruetă dublă...

Helterskelter

The Art of Krump "journey to heaven" feat. TightEyez & E.R.

de Sandra Mavhima

Nu cred că e foarte ușor să înțelegi krump-ul.

Retrospectiva imaterială a Bienalei de la Veneția.
Anchetă

Retrospectiva imaterială a Bienalei de la Veneția.

de Igor Mocanu

Cum a decurs retrospectiva imaterială de până acum? Am aruncat o privire peste dosarul de presă de până la această oră, iar articolele, în majoritatea lor covârșitoare, rămân entuziaste, cu foarte puține excepții critice în sens negativ sau chiar negaționist la adresa legitimității proiectului vostru în pavilionul, nu-i așa, național. Încerc să va iau pulsul, să surprind vectorii, ca la bursă… Alexandra Pirici: Da, încă de la vernisaj, feedbackul a fost foarte bun și a venit din zone diferite – de la articole în „New York Times”și critici ca Adrian Searle, curatori de la Momași Centrul Pompidou, cât și de la artiști care și-au văzut lucrările înscenate în retrospectivă (cum a fost cazul lui Nedko Solakov), la public mai puțin avizat, dar care totuși uneori rămâne ore întregi în pavilion. Cred că lucrarea „atinge” în mai multe feluri, deși intuiția generală e aceeași, foarte apropiată de ce am intenționat.

OVER MY DEAD BODY
Industria Creativă

OVER MY DEAD BODY

de Simona Deaconescu

Dansatorul și coregraful canadian Dave St-Pierre este considerat, atât de critica de specialitate cât și de public, unul dintre cei mai inventivi și subversivi creatori de dans din Europa.

Industria Creativă

O lucrare de dans pentru ‘non-oameni’

de Sandra Mavhima

Artistul media Joachim Saute (ART+COM) și compozitorului Ólafur Arnalds au pornit de la ideea că fiecare element din lucrare are propria caracteristică și personalitate, și că alăturându-le ele ar putea forma o simfonie. Încercând să scoată la suprafață un principiu mecatronic ascuns în tehnica și muzica baletelelor din secolul XX, cei doi ajung să compună o instalație sonoră și arhitecturală care respiră și se mișcă ca un organism viu. Mai mult decât un proiect interdisciplinar, Symphonie Cinétique - The Poetry of Motion este un Gesamtkunstwerk care te invită să te scufunzi cu imaginația în universul formelor și să te lași purtat de ele.

La o cafea și un croissant cu Judith State@Mall Vitan
Anchetă

La o cafea și un croissant cu Judith State@Mall Vitan

de Sandra Mavhima

Cum i-ai cunoscut pe Massimo Gerardi și Brice Mousset? Pe Massimo l-am cunoscut în urmă cu 4 ani în București, când a venit să susțină un casting pentru realizarea unui spectacol de dans contemporan la Teatrul Odeon (“Depeche Dance”), iar pe Brice acum 2 ani la New York, urmându-i cursurile de dans contemporan din cadrul BDC (Broadway Dance Center). Ce feedback-uri ai primit din partea lor după cele două workshopuri? Amândoi coregrafii sunt foarte deschiși în fața acestui dialog internațional pe care încerc să-l susțin și promovez, și au spus că se vor întoarce bucuroși cu orice ocazie viitoare. Din partea amândurora feedback-ul a fost în mare parte același: există potențial, însă neșlefuit.

Mihai Mihalcea sau Farid Fairuz?
Anchetă

Mihai Mihalcea sau Farid Fairuz?

de Cristiana Gavrilă

Eşti foarte prezent cu proiecte în afară.

Industria Creativă

Ivan Vîrîpaev – Dansul Delhi

de Alexandra GÎrbea

Scurta vizită la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu mi-a adus anul acesta o surpriză interesantă.

Franța la Sibiu
Industria Creativă

Franța la Sibiu

de Andreea Lupu

Ediția de anul acesta a Festivalului Internațional de Teatru Sibiu nu a însemnat doar 20 de ani de tradiție și muncă susținută din partea unei echipe conduse de Constantin Chiriac, ci și 20 de ani de când România a intrat în Organizația Internațională a Francofoniei.

Sfârșit. Un erou al vremurilor noastre
Industria Creativă

Sfârșit. Un erou al vremurilor noastre

de Igor Mocanu

class="MsoNoSpacing" style="text-align:justify;text-indent:.5in">Îi vezi purtând aceleași acoperăminte în fiecare zi din an, la aceeași oră, în tramvai sau troleibuz, căci nu merg aproape niciodată cu metroul, în preajma piețelor agroalimentare sau, în genere, acolo unde e o aglomerație pedestră de oameni.

Dansând cu lupoaicele sau critica criticii
Helterskelter

Dansând cu lupoaicele sau critica criticii

de Sergiu Anghel

Nu știu dacă a avut cineva vreodată curiozitatea să analizeze în ce raport se află nomenclatorul de meserii cu ocuparea pe sexe a profesiilor cuprinse în acest op.

Changer d’image I. Chto delat? și Ruti Sela
Industria Creativă

Changer d’image I. Chto delat? și Ruti Sela

de Igor Mocanu

class="MsoNoSpacing" style="text-align: justify; text-indent: 0.5in; ">Spațiul a fost gândit, așa cum afirmă curatorii Sabeth Buchmann și Constanze Ruhm, ca o platformă de expunere a imaginii vizuale în mișcare, deschis negocierilor dintre arta video, performance și cinema.

Când corpul întâlnește orașul
Structuri

Când corpul întâlnește orașul

de Andreea Lupu

Fiecare oraș are limbajul lui specific.

Industria Creativă

Performer + Public = Unusual Suspects

de Andreea Lupu

Originară din Cipru, Evie Demetriou își caracterizează munca prin dorința de a explora și provoca limitele dansului convențional și relația performer – public. Folosindu-se de corp ca punct central, Evie întregește atmosfera spectacolelor ei cu muzică, elemente teatrale și multimedia.În cazul Unusual Suspects, performance-ul prezentat în cadrul festivalului E-Motional Bodies&Cities, Evie explorează etapele unei relații și concepte precum: individ, cuplu, singurătate. Și tocmai pentru că relație înseamnă în cele din urmă doi, coregraful nu e niciodată singur pe scenă.Într-o rochie portocalie, lucioasă, cu cizme negre în picioare și părul puțin răvășit, Evie își construiește spectacolul folosindu-se de public și de reacțiile lui și flexibilizând structura clasică a unui performance.

Internal Facade
Industria Creativă

Internal Facade

de Alexandra Gîrbea

Prin instalația performativă prezentată la MNAC în a treia zi a festivalului e-Motional Bodies & Cities, Mircea Ghinea, Laura Murphy și Gemma Riggs explorează variantele acestei fațade prin prisma relațiilor: relația spațiu-timp, corp-obiect, corp-imagine video, și mai ales relația dintre două corpuri separate prin spațiu și unificate prin timp.  Instalația performativă regăsește actanții într-un dublu rol, cel de constructor al spațiului performativ și de performer.

Industria Creativă

Realitatea sonoră a corpului

de Andreea Lupu

Ozlem Alkis este dansatoare și coregrafă.

Pentru că nu purtăm fuduliile în tabacheră ne intitulăm Grupul Mucoșilor
Helterskelter

Pentru că nu purtăm fuduliile în tabacheră ne intitulăm Grupul Mucoșilor

de Igor Mocanu

Cel de-al doilea moment semnificativ din istoria gesturilor performative provocate de avangarda istorică românească îl constituie fără îndoială apariția revistei „Muci”.