ADN Online - Arta, dans si noutati

Despre

ARTĂ_DANS

Mai mult decât dezbrăcat
Industria Creativă

Mai mult decât dezbrăcat

de Sandra Mavhima

style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px">Doar dacă ne gândim la picturile lui Rubens, Coubert sau Schiele n-ar trebui să avem o problemă cu organele genitale sau cu celulita.

Shortsighted. Presbyopic. Blindfolded
Industria Creativă

Shortsighted. Presbyopic. Blindfolded

de Igor Mocanu

În ansamblu, se pare că asistăm la un reviriment global destul de tranșant al artelor performative în siajul și sub umbrela încurajatoare a artelor vizuale-gazdă.

Industria Creativă

ALT Concurs

de Sandra Mavhima

ALT Concurs Național de Coregrafie, o competiție dedicată coregrafilor, dansatorilor și performerilor a avut loc în toamna anului trecut la Centrul Național al Dansului. Evenimentul a adunat peste 40 de participanți și a adus în atenția publicului, dar și a profesioniștilor ultimele tendințe din dans și performance.Mai multe info despre ediția din 2013 - altconcurs.ro

 Dansul este o artă mult mai subtilă decât teatrul
Industria Creativă

Dansul este o artă mult mai subtilă decât teatrul

de Alexandra Gîrbea

Andreea Gavriliu a atras atenţia în lumea dansului cu spectacolul Zic Zac, spectacol lucrare de dizertaţie realizat în cadrul Masterului de Coregrafie de la UNATC.

TOOTH FOR A TOOTH
Industria Creativă

TOOTH FOR A TOOTH

de Alexandra Gîrbea

Suntem cel puţin trei milioane de locuitori în Bucureşti (neoficial, nu cred că e nevoie de statistici oficiale), aproximativ 12 locuitori per metru pătrat.

OVER MY DEAD BODY
Industria Creativă

OVER MY DEAD BODY

de Simona Deaconescu

Dansatorul și coregraful canadian Dave St-Pierre este considerat, atât de critica de specialitate cât și de public, unul dintre cei mai inventivi și subversivi creatori de dans din Europa.

Industria Creativă

O lucrare de dans pentru ‘non-oameni’

de Sandra Mavhima

Artistul media Joachim Saute (ART+COM) și compozitorului Ólafur Arnalds au pornit de la ideea că fiecare element din lucrare are propria caracteristică și personalitate, și că alăturându-le ele ar putea forma o simfonie. Încercând să scoată la suprafață un principiu mecatronic ascuns în tehnica și muzica baletelelor din secolul XX, cei doi ajung să compună o instalație sonoră și arhitecturală care respiră și se mișcă ca un organism viu. Mai mult decât un proiect interdisciplinar, Symphonie Cinétique - The Poetry of Motion este un Gesamtkunstwerk care te invită să te scufunzi cu imaginația în universul formelor și să te lași purtat de ele.

Industria Creativă

Ivan Vîrîpaev – Dansul Delhi

de Alexandra GÎrbea

Scurta vizită la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu mi-a adus anul acesta o surpriză interesantă.

Franța la Sibiu
Industria Creativă

Franța la Sibiu

de Andreea Lupu

Ediția de anul acesta a Festivalului Internațional de Teatru Sibiu nu a însemnat doar 20 de ani de tradiție și muncă susținută din partea unei echipe conduse de Constantin Chiriac, ci și 20 de ani de când România a intrat în Organizația Internațională a Francofoniei.

Sfârșit. Un erou al vremurilor noastre
Industria Creativă

Sfârșit. Un erou al vremurilor noastre

de Igor Mocanu

class="MsoNoSpacing" style="text-align:justify;text-indent:.5in">Îi vezi purtând aceleași acoperăminte în fiecare zi din an, la aceeași oră, în tramvai sau troleibuz, căci nu merg aproape niciodată cu metroul, în preajma piețelor agroalimentare sau, în genere, acolo unde e o aglomerație pedestră de oameni.

Changer d’image I. Chto delat? și Ruti Sela
Industria Creativă

Changer d’image I. Chto delat? și Ruti Sela

de Igor Mocanu

class="MsoNoSpacing" style="text-align: justify; text-indent: 0.5in; ">Spațiul a fost gândit, așa cum afirmă curatorii Sabeth Buchmann și Constanze Ruhm, ca o platformă de expunere a imaginii vizuale în mișcare, deschis negocierilor dintre arta video, performance și cinema.

Industria Creativă

Performer + Public = Unusual Suspects

de Andreea Lupu

Originară din Cipru, Evie Demetriou își caracterizează munca prin dorința de a explora și provoca limitele dansului convențional și relația performer – public. Folosindu-se de corp ca punct central, Evie întregește atmosfera spectacolelor ei cu muzică, elemente teatrale și multimedia.În cazul Unusual Suspects, performance-ul prezentat în cadrul festivalului E-Motional Bodies&Cities, Evie explorează etapele unei relații și concepte precum: individ, cuplu, singurătate. Și tocmai pentru că relație înseamnă în cele din urmă doi, coregraful nu e niciodată singur pe scenă.Într-o rochie portocalie, lucioasă, cu cizme negre în picioare și părul puțin răvășit, Evie își construiește spectacolul folosindu-se de public și de reacțiile lui și flexibilizând structura clasică a unui performance.

Internal Facade
Industria Creativă

Internal Facade

de Alexandra Gîrbea

Prin instalația performativă prezentată la MNAC în a treia zi a festivalului e-Motional Bodies & Cities, Mircea Ghinea, Laura Murphy și Gemma Riggs explorează variantele acestei fațade prin prisma relațiilor: relația spațiu-timp, corp-obiect, corp-imagine video, și mai ales relația dintre două corpuri separate prin spațiu și unificate prin timp.  Instalația performativă regăsește actanții într-un dublu rol, cel de constructor al spațiului performativ și de performer.

Industria Creativă

Realitatea sonoră a corpului

de Andreea Lupu

Ozlem Alkis este dansatoare și coregrafă.

Industria Creativă

Freedom

de Sandra Mavhima

Coregrafiile ei explorează la maxim limitele corpului uman prin utilizarea textului vorbit alături de tehnica postmodernistă de dans contemporan.

Dansul contemporan în lumea arabă
Industria Creativă

Dansul contemporan în lumea arabă

de Igor Mocanu

Scena de dans din lumea arabă nu e cu susul în jos, nu stă într-o cârjă și bate din labele picioarelor, este aproape ca cel din lumea noastră, binecuvântată și civilizată.

Industria Creativă

Imersiuni în fantasticul israelian

de Andreea Lupu

Inbal și Avshalom s-au cunoscut în 1993.

Industria Creativă

Wayne McGregor, omul epocii sale

de Andreea Lupu

A copilărit în Stockport în anii ‘70, avându-l pe John Travolta drept idol (ei bine, nimeni nu-i perfect).

Industria Creativă

Când Franța întâlnește Africa

de Andreea Lupu

Kafig Dance Company este o fuziune de influențe, stări și ritmuri.

Istvan Teglas, despre dans, actorie și patul lui Ceaușescu
Industria Creativă

Istvan Teglas, despre dans, actorie și patul lui Ceaușescu

de Lorena Lupu

ADN: Când ai simţit prima oară impulsul de a dansa? István: De foarte devreme, de fapt.